Fick en liten fråga av en läsare

Det var en av er läsare som frågade mig om mitt jobb.
Jag jobbar som check-in agent på malmö airport och har gjort det sen maj 2008.

Jag själv gick handel och administration - Turism och resor på gymnasiet och i slutet av tredje terminen så skulle vi ha 6 veckors praktik och jag hade ingen aning om vad, tills jag en dag kom på att de hade varit skoj och vara ute på en flygplats.
Min pappa kom på att min gamla fotbollstränare var chef där ute så jag hörde med han om jag kunde få göra min praktik där ute hos dom på Sturup Handling ab.

Vilket jag då gjorde och jag trivdes som fisken i vattnet och de var nöjda med mig och min insatts jag hade gjort under de 6 veckorna. Så där efter jobbade jag som sommarvikarie och sen var jag timanställd fram tills nu i april 2011 då jag gick in på en tillsvidare anställning. Vilket känns riktigt underbart, efter alla dessa år av hårt arbete så har det verkligen lönat sig.

Men kan säga är du sugen på att jobba på en flygplats skicka in cv och personligt brev till någon av företagen som är på flygplatsen och sen håll tummarna för att de hör av sig. Men tror det är lättast att komma in på något företag till sommaren då alla är ute och jaggar sommarvikarier.

Jag själv älskar mitt jobb, man får träffa så mycket människor varje dag från alla olika länder i hela världen. Det känns så skönt att ge passagerarna en bra start på resan/semestern som de har framför sig.

Mina arbetsuppgifter är då: checka-in, boarding, möta flygplan, förbereda och avsluta flygningar.
Sen det bästa av allt är att jag har världens bästa arbetskollegor :)


Publicerat: 2011-08-05 @ 21:47:13


1 kommentarer
Postat av: Anonym

Tack så hemskt mycket för ditt svar :) jag gick själv på handels programmet och jobbar i butik just nu (där jag är fast anställd) men jag är sugen på att göra något nytt. du har inga bra förslag på var man kan hitta dessa företagen och söka till dem?

2011-08-06 - 18:16:23 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0