Jag är inte gud , jag är inte perfekt, jag är en människa med känslor

Jag må vara känslig , men snackar skit bakom ryggen på mina vänner gör jag inte.. Jag må vara en trasig själ , men ett hjärta av guld har jag. Jag gråter lätt, bättre det än att vara kall. Jag vet att jag är en bra människa , men även en bra människa har många brister.. Jag är inte sjuk på något sätt som helst, men du är. Jag känner hopp, tvivel, känner mig krossad, kan skratta och gråta.. Är jag annorlunda för det?

Kärlek i överflöd är något lite mer människor borde ha.. Som min pappa lärde mig när jag var liten , snacka aldrig illa om den tredje personen när den inte är närvarande. & ibland kan man inte hålla sig när det är något riktigt jävligt.. Men skulle aldrig få för mig att kalla min vän för hora, eller något dylikt.. Man har rätt att bli förbannad, jag är en känslig person .. Jag överreagerar, jag tycker synd om mig själv och jag gråter. Ja vafan? Bättre det än att inte ha några känslor..

Min familj&mina vänner betyder allt för mig , verkligen allt. Dem människorna som inte gör sig förtjänta av det behöver jag inte. Jag har hellre en äkta vän än ingen alls.. Som kineserna säger "Är du vän med alla, har du inga riktiga vänner" sant, sant.. Jag är din vän om du är min vän , jag behandlar dig som du behandlar mig. Du känner inte mig, jag har fått ta emot så himla mycket skit genom mitt liv, men jag har blivit starkare av det .. Det kan jag stolt säga medans du spottar på mig och kallar mig svag ..

Jag har alltid varit en bra människa och jag har så jävla mycket kärlek att ge, och falsk det är mil iväg från vad jag är. Jag satt och tänkte på det igår, jag skall aldrig låta en utomstående person krossa mig och jag ska göra det bästa utav situation även om det känns svårt ibland.. Och vissa dagar klarar man inte av att hålla ljuset uppe och vissa dagar är himmelska och underbara medans andra dagar är nattsvarta, låt mig då ha det så om jag väljer det .

Jag är inte en sämre människa för jag har en sårad själ , jag är inte en dålig person för det strömmar ner tårar för min kind, kan du inte torka dem låt dem då rinna.. Jag vet att mina tårar kommer att torka tids nog, jag kommer att vara med om mycket i mitt lilla liv. Jag är sjutton år, ibland när jag snackar om mitt liv är det som om jag levt 100 livstider. Men mycket har jag hunnat se, och jag vet att livet inte är värt att spilla på köpta nyen eller materialistiska vänner.. Jag har mitt eget liv i mina egna händer, jag kommer att forma det precis så som jag vill och det kommer ingen någonsin kunna stoppa mig ifrån ..

Jag behöver kärlek och bekräftelse, kalla mig svag för att jag behöver det .. En sak du aldrig kommer att ta ifrån mig är att mitt liv är mitt och inte ditt. Jag behöver inte negativa vibbar runt mig, det har jag nog av själv.. Jag är en glad människa , men med ett så jävla känsligt inre, ta det lugnt med mig jag är gjort av glas.. Patetisk? Kan man kalla mig patetisk .. Hrrm, nu får jag ta mig en funderare NEJ det kan man verkligen inte, varje gång jag har fallet har jag kämpat mig upp och ställt mig på mina två feta ben och klarat av min morgondag hur svårt det än har kännts för mig..

Jag är inte gud , jag är inte perfekt, jag är en människa med känslor. Jag kommer aldrig att vara riktigt ensam och kall för jag vet att mina riktiga vänner och min familj alltid kommer att värma mitt inre.. Jag tvivlar och förlorar hoppet precis som du. Prata aldrig någonsin om dig som gud, tro inte att du är bättre än någon annan för det är du inte. Jag älskar min familj och mina vänner, så ALL min kärlek till er. Och du , vet du vad? DU lyckades inte knäcka mig.

Idag är inte en dag som jag skall ödsla min tid på att vara ledsen , idag så är jag glad =) och solen skiner inom mig.. Vissa dagar är mörkare än andra, men jag kommer att klara dem alla tills min klocka slutat att fungera, Ha en underbart underbar kväll , sanningen finns där ute det gäller bara att hitta den. (v

Publicerat: 2010-05-16 @ 13:25:19


1 kommentarer
Postat av: alex

skönt att någon vågar ta upp sånt här i sin blogg

2010-05-16 - 16:34:03 | URL: http://stockholmshetaste.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0