Iphone 4G

iPhone 4G

Själv har jag ingen iPhone, eller jag har haft en men jag har sålt den. Så nu väntar jag spännt på att de ska lansera sin nya 4G på marknaden.

Såklart upptäckte de också en hel del nyheter och skillnader jämfört med föregångaren iPhone 3GS, och här följer 9 av dem. Alla nyheter och bilder hittar du hos Gizmodo.com.

1. Kamera för videosamtal

Även om videosamtal inte blev någon särskild succé känns det ändå som en välkommen nyhet i en så mediainriktad lur som iPhone 4G.

2. Micro-SIM

I stället för ett vanligt SIM-kort stödjer Apples nya iPhone samma mindre sorts SIM-kort som iPad 3G gör. Detta var ett av de avgörande bevisen Gizmodo använde för att fastställa att prototypen inte var fake.

3. Bättre kamera med blixt

Kamerans lins är större än hos iPhone 3GS och har numera blixt. Att kunna ta hyfsade bilder även i dåligt ljus är ju alltid välkommet.

4. Slimmad och platt form

iPhone 4G har inga rundade kanter som sin föregångare utan är jämnsmal över hela ytan. Baksidan är gjord av ett material som tycks vara en blandning av glas, keramik och plast

5. Aluminium-ram

De numera platta kanterna pryds av en ram gjord i aluminium.

6. Power- och volymknapparna

Knapparna på sidan är numera  helt i metall vilket (enligt mig) ger en känsla av lyx och kvalité.

7. Mindre skärm

Skärmen är aningen mindre än hos 3GS, men troligtvis med högre upplösning. Jag tycker att det är överraskande att skärmen krympt, hade nog trott att Apple skulle fläska på ordentligt den här gången.

8. 16 % större batteri

Större batteri borde innebära längre batteritid, något som är högst välkommet med tanke på att föregångarna behövts laddas i stort sett en gång per dygn.

9. Förkrympta komponenter

De interna komponenterna har blivit mindre för att göra plats till det större batteriet. Låter ganska logiskt och ska nog inte innebära några försämringar i mjukvara.

Men nu är den stora frågan om när den kommer att lanseras på marknaden?
För då ska jag ta och beställa en direkt, det kan jag lova er =)
Publicerat: 2010-05-24 @ 11:27:26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0